Praktische info standhouders

In 2015 werd de jaarlijkse Kerstmarkt in Haacht Centrum geannuleerd. Kydo nam deze organisatie in 2016 met heel wat bijval over. Wij wensen ook in 2019 , de vierde editie, een geslaagde Kerstmarkt te organiseren in goede verstandhouding met BeHaacht en de Gemeente.

Onze doelstelling : Een gezellige Kerstmarkt mét veel volk, méér traditionele kraampjes, méér animatie en optredens, een iets beperkter Horeca.

BeHaacht zal als handelaarsbond wederom een Kerstshopping van de Haachtse centrumwinkels opzetten.

Hieronder vindt u informatie over :

– De 2 types standen

– Praktische informatie

 

1) Traditionele Kraampjes van 4 * 2.5 m ( met legplank 4 * 1.2 m )

Deze worden  door de organisator ter beschikking gesteld . Deze dienen  voor de verkoop van ” eigen producten ”, maar deze kraampjes zijn  ook geschikt als infostand voor verenigingen en organisatie. Verkoop van eten of drinken voor onmiddellijke consumptie  in deze tenten is niet toegestaan (degustatie, verkoop in geschenkverpakking kan wel). Omwille van veiligheid en uniformiteit worden eigen tenten geweerd.

Voor deze tent, betaalt u 38  € incl BTW. Deze prijs omvat een marge van 3 € voor de organisator. Gelieve ons snel ons uw  interesse te melden via info@kerstmarkthaacht.be. Daarna bezorgen we u alle noodzakelijke documenten. De inschrijving is pas definitief bij betaling op het nummer BE53 9730 1365 9553

 

2) Eet/dranktenten ( 5 * 5 m )

Deze worden ter beschikking gesteld door de organisator. Voor een tent van 5*5 m, betaalt u 170 € incl BTW. Deze prijs omvat een marge van 25 € voor de organisator. Voor een tent van 2.5 * 5 m ( ” gedeelde ” tent met tussenwand), betaalt u 90 € incl BTW. Het aantal toegelaten eet/dranktenten is beperkt en vastgelegd; Voorrang zal eventueel gegeven worden aan Haachtse verenigingen en volgens datum van inschrijving. Omwille van veiligheid en uniformiteit worden eigen tenten geweerd. Gelieve ons snel uw interesse te melden of  in te schrijven via  info@kerstmarkthaacht.be.

Daarna bezorgen we u alle noodzakelijke documenten. De inschrijving is pas definitief bij betaling op het nummer BE53 9730 1365 9553 en ondertekening van het Marktreglement.

 

3)  Animatie en optredens

We denken aan muziek, dans, goochelaars, straattoneel, ….Denkt u met uw vereniging hierin te kunnen bijdragen, geef ons dan een seintje! We nemen verder contact op.

Practische informatie (algemeen)

– De Kerstmarkt gaat door op 22/12/2019  van 13.00 tot 20.00. De standen worden opgesteld op zaterdag 21 december s ‘avonds door de tentenleverancier. U kan uw tent inrichten vanaf 9.00 en liefst voor 12.30. Gelieve op dat moment ook uw voertuig en eventuele aanhangwagen te verzetten naar de Haachtse parkings ( Klapgat of Lombaarden, vlakbij de Markt)

– Uw inschrijving is pas definitief na de betaling van 170 € (incl BTW ) op het BE53 9730 1365 9553 met vermelding van uw naam (of vereniging). Alle deelnemers ontvangen achteraf een factuur voor voldaan. Mocht u nog niet betaald hebben, vragen we dit in orde te brengen  voor 30/11/2019. Dit laat ons toe de nodige voorzieningen te treffen ( bestelling standen, plaatstoekenning op de markt, …).

– De brandweer zal een controle uitoefen op de standen. We verwijzen daarbij naar het marktreglement.

– De plaatstoekenning van de standen op de markt zal gebeuren door de organisatie ( Kydo Supporting Events) en zal op 22/12/2019 beschikbaar zijn in de tent van Kydo. Of u kan deze dan opvragen bij Vicky Van Theemsche (GSM 0477940701) of Paul Belckx (GSM 0498879423). De Haachtse handelaars, die deelnemen aan de Kerstshopping/Kerstmarkt, en hiervoor een kraampje van 4 * 2.5 m bestelden , en aangaven deze stand te plaatsen voor hun winkel, zullen dit gevolgd zien.

– De tenten zijn niet verlicht (wel algemene marktverlichting). Aansluitingspunten worden voorzien (zelf langere verlengkabel meebrengen)

– Verdere informatie (brandveiligheid, muziek,  enkel gebruik plastic bekers, vuilnis, …) vindt u in het marktreglement op deze site.

Vragen naar standhouders eten/drinken

–  We zouden u tevens willen vragen ons voor 30/11/2019 door te willen geven welke elektrische toestellen u zal gebruiken én het vermogen ervan teneinde voldoende stroom te voorzien voor uw tent.

– We zouden , zoals gebruikelijk bij andere events , willen vermijden dat té veel deelnemers eenzelfde aanbod hebben aan verschillende prijzen ( vb 7 standen met braadworsten , 6 met jenever ). Daarom het verzoek, in zoverre dit nog niet gebeurd is, uw aanbod voeding /drank te willen doorgeven en eventueel aan welke prijs). Het aantal eet/drankstanden is overigens gelimiteerd tot 12.