Reglement kerstmarkt

Reglement Kerstmarkt Haacht 22/12/2019


Organisator : Kydo Supporting Events by REVO                     Haacht : 2/05/2019

Zaakvoerder : Vicky Van Theemsche

Adres : Werchtersesteenweg 29 , 3150 Haacht

Tel : 0477.940701

info@kerstmarkthaacht.be


0) De organisatie wenst de algemene doelstellingen te onderstrepen ttz : 

” Gezelligheid en gemoedelijkheid , méér traditionele kraampjes , méér animatie , een wat beperkter aanbod Horeca . “

1) De eet/dranktenten ( 5 * 5 m ) worden ter beschikking gesteld door de organisator . Voor een tent van 5*5 m , betaalt u 170 € incl BTW . Deze prijs omvat een marge van 25 € voor de organisator  . Voor een tent van 2.5 * 5 m (“gedeelde” tent met tussenwand) , betaalt u 90 € incl BTW . Het aantal toegelaten eet/dranktenten is beperkt ; Voorrang zal gegeven worden aan Haachtse verenigingen .  Omwille van veiligheid en uniformiteit worden eigen tenten geweerd . Na betaling van de som bent U ingeschreven . Elke standhouder ontvangt een factuur na betaling .

2) De organisatie stelt tevens kraampjes van 4 * 2.5 m (met legplank 4*1.2 m) ter beschikking . Deze dienen voor de verkoop van “eigen producten” of om u zelf (of als vereniging) kenbaar te maken bij het publiek . Verkoop van eten of drinken in deze tenten voor onmiddellijke consumptie is niet toegestaan .

Omwille van veiligheid en uniformiteit worden eigen tenten geweerd .

Voor deze tent , betaalt u 38 € incl BTW . Deze prijs omvat een beperkte marge voor de organisator (voor algemene kosten) . Na betaling van deze som bent U ingeschreven . Elke standhouder ontvangt een factuur na betaling .

3) Er wordt verondersteld dat alle standhouders de Kerstsfeer zullen respecteren , en na de markt hun stand leegmaken en opkuisen . Deelnemers brengen zelf de juiste grijze vuilzakken mee ; Deze worden na afloop geplaatst aan het bushokje en op maandag afgehaald door de gemeente .

4) Elke vereniging ( eet/dranktenten) moet zorgen dat zijn stand voldoet aan de huidige wetgeving op de  brandveiligheid ( Blusapparaat  , branddeken , conforme gasslangen .. ) . Wie een vuurkorf opstelt , verwittigt de organisatie op voorhand . Electrische verwarmingstoestellen worden niet toegelaten .

5) Iedere standhouder kan zijn nummer van standplaats opvragen in de tent van organisator Kydo of u kan deze op dat ogenblik opvragen bij Vicky Van Theemsche (GSM 0477940701) of Paul Belckx (GSM 0498879423) . De standnummers worden doorgestuurd uiterlijk 1 week voor de Kerstmarkt

6) De standen worden geplaatst op zaterdagavond 21/12/2019 door een gespecialiseerd bedrijf . Deze standen zijn niet voorzien van verlichting maar stroom wordt voorzien ( verlengkabels door u te voorzien) . U kan uw stand verder inrichten vanaf 9.00u  (en dit tot 12.30) op 22/12/2019 . Er wordt verzocht de wagens uiterlijk om 12.30 te verwijderen naar de openbare parkings .

7) De Kerstmarkt start om 13.00 en duurt tot 20.00 . Verkopen na 20.15 zijn verboden .

8) Alle dranken (eet/drankstanden) moeten in plastiek bekertjes geserveerd worden . De verkoop van drank met volle fles , in glas of blik is niet toegelaten. De wet van 10/12/2009 bepaalt dat geen alcohol mag verkocht worden aan jongeren – 16 jaar, + 16 jaar wel gegiste dranken zoals bier en wijn , + 18 jaar alle alcoholische dranken . Ter controle mag men een leeftijdsbewijs vragen .

9) De organisatie voorziet een standpijp  (water)

10)  Muziek afspelen tijdens de kerstmarkt is uitsluitend voorbehouden aan  de organisatie ! De muziek wordt centraal bediend .

11a) Kydo zorgt, als organisator voor een algemene verzekering .  De eet- en drankstandhouders worden verzocht contact op te nemen met hun verzekeringsagent  en de organisatie een afschrift te bezorgen van uw BA uiterlijk op  13/12/2019 ,  samen met dit reglement met de tekst ” Gelezen en goedgekeurd “, handtekening en naam.

11b) De standhouders van de traditionele kraampjes (4m x 2,5m) worden verzocht dit document ondertekend terug te sturen naar de organisatie maar voor hen vervalt punt 11a

12)  De organisatie is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen . Onregelmatigheden die indruisen tegen dit reglement zorgen voor uitsluiting .


Naam :

Vereniging/ Bedrijf :

Adres :

Email :

Voor akkoord ” gelezen en goedgekeurd ” ( en handtekening)


reglement-kerstmarkt-2019