Reglement Kerstmarkt Haacht 17/12/2023

Organisator : STiP VZW 

Adres : Wilde Heide 87 , 3150 Haacht

kerstmarkthaacht@stipvzw.be 

De organisatie wenst de algemene doelstellingen te onderstrepen: 

” Gezelligheid en gemoedelijkheid , méér traditionele kraampjes , méér animatie , een wat beperkter aanbod Horeca . “

 

  1. De eet/dranktenten ( 5 * 5 m ) worden ter beschikking gesteld door de organisator . Voor een tent van 5*5 m , betaalt u 260 € . Het aantal toegelaten eet/dranktenten is beperkt ; Voorrang zal gegeven worden aan Haachtse verenigingen .  Omwille van veiligheid en uniformiteit worden eigen tenten geweerd . Na betaling van de som bent U ingeschreven .
  2. De organisatie stelt tevens kraampjes van 4 * 2.5 m (met legplank 4*1.2 m) ter beschikking . Deze dienen voor de verkoop van “eigen producten” of om u zelf (of als vereniging) kenbaar te maken bij het publiek . Verkoop van eten of drinken in deze tenten voor onmiddellijke consumptie is niet toegestaan . Omwille van veiligheid en uniformiteit worden eigen tenten geweerd . Voor deze tent , betaalt u 70 €. Na betaling van deze som bent U ingeschreven .
  3. Er wordt verondersteld dat alle standhouders de kerstsfeer zullen respecteren , en na de markt hun stand leegmaken en opkuisen . Deelnemers brengen zelf de juiste vuilzakken mee; Deze worden na afloop geplaatst in de sorteerstraat (Rest, PMD, Glas en Papier & karton) en op maandag afgehaald door de gemeente.
  4. Elke vereniging ( eet/dranktenten) moet zorgen dat zijn stand voldoet aan de huidige wetgeving op de  brandveiligheid ( Blusapparaat 6 kg ABC , branddeken , conforme gasslangen .. ) . Wie een vuurkorf opstelt , verwittigt de organisatie op voorhand . Electrische verwarmingstoestellen worden niet toegelaten.
  5. De standen worden geplaatst op zaterdagavond 16/12/2023 door een gespecialiseerd bedrijf . Deze standen zijn niet voorzien van verlichting maar stroom wordt voorzien (verlengkabels door u te voorzien) . U kan uw stand verder inrichten vanaf 8.00u op 17/12/2023 .
  6. De Kerstmarkt start om 12.00 en duurt tot 20.30 . Verkopen na 20.30 zijn verboden .
  7. Alle dranken (eet/drankstanden) moeten in HERBRUIKBARE BEKERS geserveerd worden . De verkoop van drank met volle fles , in glas of blik is niet toegelaten. De wet van 10/12/2009 bepaalt dat geen alcohol mag verkocht worden aan jongeren – 16 jaar, + 16 jaar wel gegiste dranken zoals bier en wijn , + 18 jaar alle alcoholische dranken . Ter controle mag men een leeftijdsbewijs vragen .
  8. Muziek afspelen tijdens de kerstmarkt is uitsluitend voorbehouden aan  de organisatie ! De muziek wordt centraal bediend .
  9. STiP VZW zorgt, als organisator voor een algemene verzekering .  De deelnemers  met BTW – nummer , VZW ‘s  staan zelf in voor hun verzekering . Verwittig dus uw verzekeringsagent  en bezorg de organisatie een afschrift van uw BA uiterlijk op  30/11/2023  ,  samen met dit reglement met de tekst ” Gelezen en goedgekeurd ” , handtekening en naam.
  10. De organisatie is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen . Onregelmatigheden die indruisen tegen dit reglement zorgen voor uitsluiting .