Reglement Kerstmarkt Haacht 15/12/2024

Organisator : STiP VZW 

Adres : Wilde Heide 87 , 3150 Haacht

kerstmarkthaacht@stipvzw.be 

De organisatie wenst de algemene doelstellingen te onderstrepen: 

” Gezelligheid en gemoedelijkheid , méér traditionele kraampjes , méér animatie , een wat beperkter aanbod Horeca . “

 

  1. De eet/dranktenten ( 5x5m ) worden ter beschikking gesteld door de organisator. Voor
    een tent van 5x5m betaalt u €300. Het aantal toegelaten eet/dranktenten is beperkt;
    Voorrang zal gegeven worden aan Haachtse verenigingen. Omwille van veiligheid en
    uniformiteit worden eigen tenten geweerd. Na betaling van de som bent U ingeschreven.

  2. De organisatie stelt tevens kraampjes van 4×2,5 m (met legplank 4×1,2 m) ter
    beschikking. Deze dienen voor de verkoop van “eigen producten” of om uzelf (of als
    vereniging) kenbaar te maken bij het publiek. Verkoop van eten of drinken in deze tenten
    voor onmiddellijke consumptie is niet toegestaan, enkel in geschenkverpakking.
    Omwille van veiligheid en uniformiteit worden eigen tenten geweerd.
    Voor deze tent betaalt u €80. Na betaling van deze som bent U ingeschreven.

  3. Er wordt verondersteld dat alle standhouders de Kerstsfeer zullen respecteren, en na de
    markt hun stand leegmaken en opkuisen . Deelnemers moeten hun afval gesorteerd
    binnenbrengen in het afvalpunt dat de organisatie voorziet op het marktplein. PMD, glas,
    karton, GFT en restafval worden apart ingezameld.

  4. Elke vereniging ( eet/dranktenten) moet zorgen dat zijn stand voldoet aan de huidige
    wetgeving op de brandveiligheid ( Blusapparaat , branddeken , conforme gasslangen .. ).
    Wie een vuurkorf opstelt, verwittigt de organisatie op voorhand . Electrische
    verwarmingstoestellen worden niet toegelaten .

  5. Iedere standhouder kan zijn nummer van standplaats opvragen in de tent van
    organisator STiP of u kan deze op dat ogenblik aanvragen bij Kevin Cammerman
    (0472/84.60.71). De standnummers worden doorgestuurd uiterlijk 1 week voor de
    Kerstmarkt.

  6. De standen worden geplaatst op zaterdagavond 14/12/2024 door een gespecialiseerd

    bedrijf. Elke stand krijgt een aansluiting op elektriciteit, verlichting en verlengkabels voor in
    de stand dient de huurder te voorzien. U kan uw stand inrichten op zondag 15/12/24 vanaf
    8u00. Er wordt verzocht de wagens uiterlijk om 11u30 te verwijderen naar de openbare
    parkings.

    die indruisen tegen dit reglement zorgen voor uitsluiting .

  7. De Kerstmarkt start om 12u00 en duurt tot 20u30 . Verkopen na 20u30 zijn verboden.
    Traditionele kramen sluiten al om 19u30.

  8. Alle drank en voedsel (eet/drankstanden) moeten in herbruikbare recipiënten
    geserveerd worden, deze worden door de organisatie via een waarborgsysteem aan de
    bezoekers bedeeld. De verkoop van drank met volle fles , in glas of blik is niet toegelaten.
    De wet van 10/12/2009 bepaalt dat geen alcohol mag verkocht worden aan jongeren – 16
    jaar, + 16 jaar wel gegiste dranken zoals bier en wijn , + 18 jaar alle alcoholische dranken.
    Ter controle mag men een leeftijdsbewijs vragen.

  9. De organisatie voorziet een standpijp (water).

  10. Muziek afspelen tijdens de kerstmarkt is uitsluitend voorbehouden aan de organisatie!
    De muziek wordt centraal bediend.

  11. STiP zorgt, als organisator, voor een algemene verzekering. De eet- en
    drankstandhouders worden verzocht contact op te nemen met hun verzekeringsagent en
    de organisatie een afschrift te bezorgen van uw BA uiterlijk op 30/11/2024, samen met
    dit reglement met de tekst “Gelezen en goedgekeurd”, handtekening en naam.

  12. De standhouders van de traditionele kraampjes (4m x 2,5m) worden verzocht dit
    document ondertekend terug te sturen naar de organisatie maar voor hen vervalt punt 11

  13. De organisatie is niet verantwoordelijk voor eventuele ongevallen. Onregelmatigheden
    die indruisen tegen dit reglement zorgen voor uitsluiting.